RejsyWypoczynekWycieczki objazdowe Wyjazdy specjalneLast MinuteŚlub za granicą
Blog

Podróżowanie w czasie pandemii

Rzeczywistość z jaką przyszło nam, podróżnikom, zmierzyć się w dzisiejszych czasach wydawać by się mogło jest trudna do planowania jakichkolwiek wyjazdów. Przykłady naszych klientów i naszego zespołu zaprzeczają temu powszechnemu stereotypowi i pokazują, że podróżowanie w czasie pandemii jest możliwe. Lotów rejsowych jest rzeczywiście zdecydowanie mniej, niektóre hotele czy granice państw nadal pozostają zamknięte, ale nie wszystkie. Od sierpnia 2020 r. regularnie organizujmy wyjazdy w dalekie egzotyczne kierunki. Na większość wyjazdów nasi klienci udają się bez konieczności wykonania testów PCR na COVID-19, bez żadnej obligatoryjnej kwarantanny. Jak to wszystko wygląda w praktyce? Jak to wygląda na poszczególnych kierunkach?

Podróżowanie w czasie pandemii COVID-19
Najczęściej zadawane pytania

1. Chcę lecieć na Malediwy/Dominikanę/ Zanzibar. Czy przed podróżą muszę wykonać test na COVID-19?

Malediwy jako kraj od 10 września 2020 r. wymaga od wszystkich turystów okazanie negatywnego wyniku testu PCR w języku angielskim. Test ten należy wykonać nie wcześniej niż 96h przed planowanym lotem. Dodatkowo każdy turysta na 24h przed przylotem na Malediwy jest zobligowany do tego, aby wypełnić formularz imigracyjny oraz deklarację zdrowotną, dostępne online, do formularza należy również załączyć dokument z negatywnym wynikiem testu PCR, cała procedura zajmuje dosłownie kilka minut.

W Dominikanie nie są wymagane testy PCR. Do września na lotniskach były jedynie wyrywkowe testy podróżujących, ale w drugiej połowie miesiąca te praktyki zostały wycofane. Obecnie wjazd na teren Republiki Dominikany odbywa się bez żadnych dodatkowych restrykcji. Podróżujący wypełniają standardowe, bezpłatne karty wjazdowe, tak jak to miało miejsce dotychczas. Organizowane przez nas transfery z lotniska do hotelu odbywają z prywatnym kierowcą, co zapewnia dodatkowy komfort i bezpieczeństwo.

Zgodnie z wytycznymi tanzańskiego resortu zdrowia z 5 sierpnia br., wszystkich podróżujących do Zjednoczonej Republiki Tanzanii (w tym na Zanzibar) obowiązywać ma okazanie przy wjeździe do Tanzanii zaświadczenia o negatywnym wyniku testu na obecność COVID-19, jeżeli ich kraj lub linia lotnicza wymaga takiego zaświadczenia jako warunku podróży. Polska i Niemcy nie wymagają od podróżujących do Tanzanii wykonania testów, dlatego planując podróż z Polski lub Niemiec np. liniami Qatar Airways podróżni nie muszą posiadać testu PCR. 


2.Czy oprócz testu, obowiązują jakieś dodatkowe obostrzenia, zalecenia, w czasie podróży?

Dominikana, Malediwy oraz Zanzibar nie mają obecnie dodatkowych obostrzeń.

3. Co w przypadku jak Malediwy/Dominikana/Zanzibar znajdą się na rządowej liście zakazu lotów?

Malediwy od niemalże samego początku znajdują się na rządowej liście zakazu lotów, aczkolwiek obowiązuje to tylko w przypadku lotów bezpośrednich z Polski, nie dotyczy lotów z przesiadkami. Dlatego też bez problemu lot rejsowy (z 1 lub 2 przesiadkami) na Malediwy jest jak najbardziej możliwy, nawet z Polski. Od sierpnia tego roku wielu naszych Klientów ponownie lub poraz raz pierwszy odwiedziło Malediwy, co więcej wielu z nich również planuje odwiedzić je w najbliższej przyszłości, dlatego też jest to najlepszy dowód na to, iż podróż na Malediwy w czasie pandemii jest jak najbardziej możliwa. 

Dominikana w okresie lata znajdowała się na zakazie lotów bezpośrednich (czarterów). Nie dotyczyło to połączeń rejsowych, z których zazwyczaj korzystamy (zwykle z przesiadką w Paryżu lub Zurychu).Obecnie wjazd do Dominikany jest dozwolony zarówno przy połączeniach bezpośrednich oraz z krajów tranzytowych.

Tanzania nie znajduje się na rządowej liście dot. zakazów lotów bezpośrednich. Zazwyczaj proponowaliśmy jednak połączenia lotnicze z Warszawy z 1 przesiadką w Katarze, który obecnie znajduje się na liście zakazu lotów. W związku z tym, obecnie proponujemy loty z Polski z 2 przesiadkami lub z Berlina z 1 przesiadką. 

4. Co w przypadku jak granicę Polski zostaną zamknięte?

W przypadku zamknięcia granic, tak jak to miało miejsce w marcu, turystom przebywającym poza granicami Polski, zostanie udzielona pomoc ze strony Organizatora Turystycznego i sprowadzenie podróżujących do kraju w możliwie najszybszym terminie. 

5. Jak wygląda sytuacja na miejscu na Malediwach/Dominikanie/Zanzibarze? Jakie zasady obowiązują w hotelach? Czy trzeba nosić maseczki?

Na Malediwach nie ma obowiązku noszenia maseczek przez turystów, poza transferem do/z hotelu oraz na lotniskach czy miejscach publicznych poza hotelem. Zalecane jest jedynie zachowanie dystansu społecznego oraz przestrzeganie zasad higieny. Dzięki temu, iż niemal każdy hotel znajduje się na osobnej, prywatnej wyspie, a hotelarze na najwyższym poziomie przestrzegają zasad higieny, Malediwy zyskały miano jednego z najbezpieczniejszych miejsc na świecie.

W Dominikanie nie ma obowiązku noszenia maseczek na terenie hotelu, są jedynie zalecane dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa, szczególnie w przestrzeniach publicznych. Niektóre hotele w obecnych czasach rezygnują z serwowania posiłków w formie bufetu. Często również obsługa na miejscu podaje bezpośrednio posiłki do stolików. Na plaży goście są zobligowani do zachowania dystansu, ale nie ma konieczność noszenia maseczek.

Na Zanzibarze zaleca się noszenie maseczek w przestrzeni publicznej, zachowanie dystansu społecznego oraz przestrzegania zasad higieny. Od końca kwietnia w Tanzanii nie ma jakichkolwiek ograniczeń przemieszczania się, gromadzenia się, funkcjonowania instytucji państwa czy sektora usługowego. Brak jest oficjalnych danych o sytuacji epidemicznej, gdyż władze postanowiły nie przeprowadzać testów. 

6. Czy będąc na Malediwach/Dominikanie/Zanzibarze będę mógł opuścić hotel i pojechać np. na jakąś wycieczkę fakultatywną?

Oczywiście, na Malediwach wszystkie wycieczki fakultatywne (poza wycieczkami na lokalne wyspy) są realizowane bez zakłóceń, niektóre z nich mogą być jedynie uzależnione od warunków pogodowych.

W Dominikanie wycieczki fakultatywne są organizowane normalnie, oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Istnieje możliwość korzystania zarówno z wycieczek grupowych (w Dominikanie nie ma ograniczeń dot. liczebności grupy) lub wycieczki prywatne z polskim przewodnikiem.

Na Zanzibarze wszystkie wycieczki fakultatywne odbywają się bez zakłóceń.

7. Czy ktoś z Państwa klientów skarżył się podczas pobytu na złe samopoczucie (podejrzewał, że może być chory na COVID-19)? Jak hotele reagują w takiej sytuacji?  Jakie są procedury w takich przypadkach?

Nie mieliśmy zgłoszonych takich przypadków na żadnym kierunku. W przypadku podejrzenia zakażenia COVID-19 podróżujący kierowani są na konsultacje lekarskie. Odpowiednie osoby na miejscu, tj. lekarze decydują o dalszych procedurach.

8. Kto zapłaci za ewentualny pobyt w szpitalu/ kwarantannę  czy wizytę lekarską, kiedy okaże się na miejscu, że mam COVID-19?

Nasi Klienci mają zapewnione ubezpieczenie podróżne w cenie wyjazdu (Signal Iduna), w tym m.in. koszty leczenia do 60 000 EUR za 1 osobę w wersji podstawowej, które pokrywa m.in. konieczność hospitalizacji czy odbycia wizyty lekarskiej, niezależnie od tego czy jest to związane z COVID-19 czy też nie. Za dodatkową opłatą możemy zaoferować również zwiększenie sumy ubezpieczenia zarówno (KL) kosztów leczenia czy (NNW) następstwa nieszczęśliwych wypadków.

Na Malediwach w przypadku konieczności odbycia kwarantanny przez turystę, są wyznaczone i opłacone przez malediwski rząd specjalnie przygotowane do tego miejsca.

Dominikanie rząd do 31.12.2020 r. zobowiązuje się do pokrycia wszystkich ewentualnych kosztów związanych z COVID-19 dla podróżujących. 

9. Czy mogę odwołać wyjazd, jak okaże się, że np. Malediwy/Dominikana/Zanzibar mają większą liczbę zachorować na miejscu?

W przypadku ww. kierunków utrzymuje się tendencja spadkowa dot. zachowań na COVID-19. Klienci mogą również za naszym pośrednictwem zakupić dodatkowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji lub kosztów rezygnacji i przerwania wyjazdu w trakcie pobytu (również z rozszerzeniem o COVID-19), aby w razie sytuacji związanych z pogorszeniem stanu zdrowia móc ubiegać się o zwrot kosztów do 100%.

10. Ile kosztuje dodatkowe ubezpieczenie od zachorowania na COVID-19 - przed lub w trakcie wyjazdu?

Koszt takiego ubezpieczenia wynosi kilka procent wartości wyjazdu.

11. Czy będę musiał odbyć kwarantannę po powrocie do Polski?

Obecnie nie obowiązuje żadna konieczna kwarantanna po powrocie z ww. kierunków.

12. Zaproponowano mi lot z/do Niemiec. Czy będzie mnie obowiązywać kwarantanna?

Podczas podróży tranzytowej przez Niemcy nie podlega się kwarantannie na terenie Niemiec i nie ma obowiązku wykonywania testu na obecność koronawirusa. Władze niemieckie uznają za podróż tranzytową m.in. przejazd drogą lądową, przesiadkę na lotnisku, przypłynięcie statkiem i udanie się w dalszą podróż drogą lądową, wylądowanie na lotnisku i udanie się w dalszą podróż drogą lądową. W przypadku wypełnienia karty lokalizacyjnej, należy podać, że podróżuje się w tranzycie. 

13. Czy podczas lotu samolotem mogę zarazić się COVID-19?

Wszystkie linie lotnicze, a przede wszystkim te renomowane z najwyższą starannością dbają o bezpieczeństwo swoich pasażerów i traktują tę kwestię priorytetowo. Pasażerowie mogą mieć pewność, iż linie zapewnią im bezpieczną podróż, gdyż spełniają one najwyższe normy zasad higieny i środków bezpieczeństwa. Linie lotnicze wprowadziły procedury obejmujące każdy etap podróży wraz z zaostrzonymi zasadami sanitarnymi i środkami bezpieczeństwa, aby pasażerowie czuli się komfortowo i bezpiecznie. Dlatego też obowiązuje zasłanianie twarzy, do którego należy się stosować podczas przebywania na lotniskach, odprawy oraz całej podróży, w tym również wsiadania jak i wysiadania z samolotu, pasażerowie muszą nosić osłonę twarzy przez cały czas trwania lotu z wyjątkiem jedzenia i picia. Personel pokładowy nosi maseczki, okulary ochronne, kombinezony oraz rękawiczki. Należy pamiętać również o zasadach higieny osobistej i dystansie społecznym, zwłaszcza podczas odprawy czy wchodzeniu na pokład samolotu. Linie zachęcają do regularnego mycia rąk w trakcie podróży jak i stosowania środków dezynfekujących, dostępnych dla wszystkich pasażerów przez cały lot. Cała zastawa podawana podczas posiłków (naczynia, sztućce, itp.) jest bardzo dokładnie myta detergentami oraz płukana słodką wodą w wysokiej temperaturze. Rozdawane podczas lotu zestawy słuchawkowe są każdorazowo dezynfekowane oraz higienicznie zapakowane. Wszystkie poszewki na poduszki w Klasie Ekonomicznej są używane jednorazowo, a piżamy czy pościel są prane, suszone i prasowane w temperaturze nawet 100 stopni.  Personel samolotowy dezynfekuje również wyświetlacze/monitory. Dodatkowo linie po każdym locie dezynfekują dokładnie pokłady swoich samolotów produktami, które są zalecane przez IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) oraz WHO (Światową Organizację Zdrowia). Ponadto renomowane linie lotnicze stosują również zaawansowany system filtracji powietrza  chroniący przed infekcją, są to filtry przemysłowe HEPA, które usuwają 99,97% wirusów, bakterii, grzybów, kurzu i zarazków. Dzięki czemu powietrze w samolocie jest czystsze niż powietrze w miejscu pracy czy nawet na szpitalnym bloku operacyjnym. Większość linii oferuje swoim pasażerom darmowy zestaw środków ochronnych składających się z maseczki, rękawiczek oraz żelu do dezynfekcji rąk. Na lotniskach regularne dezynfekowane są wszystkie wózki, pasy bagażowe, poręcze oraz bagaże wszystkich pasażerów, a podczas przesiadek pasażerowie zostają poddani kontroli pod kątem objawów COVID-19.

 

wróć

Social Media
Aktualności
Nie znalazłeś oferty dla siebie? Skontaktuj się z nami.