Rejs - praktyczne informacje

W trakcie rejsu

Zaokrętowanie na statku

Zaokrętowanie to po prostu wejście na statek. Godzina wyznaczona jest na voucherze, który otrzymujecie przed wyjazdem. Procedura check-in jest zamykana na 2 h przed wypłynięciem w morze. Bagaże główne zostają odebrane i dostarczone do kabiny. Obsługa statku naklei na bagaż specjalną naklejkę, którą należy dokładnie wypełnić (imię, nazwisko, nazwa statku oraz nr kabiny). Pozwoli to na bezproblemowe dostarczenie bagażu do właściwej kabiny. Zalecamy zabrać ze sobą plecak/walizkę podręczną, która przyda się przy wyokrętowaniu z racji tego, że bagaż główny zostanie odebrany.

Recepcja i gazetka pokładowa

Gazetka pokładowa dostarczana jest do kabiny każdego wieczoru. Zawarte są w niej najważniejsze informacje na temat programu kolejnego dnia. Znajdziecie w niej wszystkie wydarzenia – zajęcia sportowe czy taneczne, imprezy wieczorne, animacje. Gazetka wydawana jest w kilku językach - angielskim, włoskim, hiszpańskim, niemieckim, francuskim. W trakcie wyjazdów grupowych, pilot tłumaczy kluczowe punkty programu na język polski.

Pomoc medyczna na statku

W razie jakichkolwiek problemów zdrowotnych, na pokładzie dostępny jest lekarz. Wizyty są płatne, a koszt może wynosić ok. 60 EUR. Opłata za wizytę zwracana jest na podstawie przedstawienia oryginalnych dokumentów wydanych przez lekarza, po wcześniejszym zgłoszeniu do ubezpieczyciela. Osoby przyjmujące leki na stałe powinny pamiętać o zabraniu ze sobą odpowiedniej ilości lekarstw, gdyż dostępność leków na statku może być ograniczona.

Płatność na statku

Wszelkie płatności na statku dokonywane są za pomocą karty pokładowej, która pełni wiele funkcji – jest ona kartą kabinową, dowodem identyfikacyjnym oraz kartą płatniczą. Pasażerowie mają do wyboru zarejestrowanie karty kredytowej (która zostanie automatycznie powiązana z kartą kabinową) lub wpłacenie depozytu gotówkowego w wysokości 250 EUR/USD (na kabinę). Ostatniego wieczoru do kabiny dostarczane jest dokładne rozliczenie konta, które przed uregulowaniem należy sprawdzić. W przypadku płatności kartą kredytową, konto jest automatycznie zamykane. Depozyt gotówkowy rozliczany jest w recepcji – niewykorzystane środki zostaną zwrócone.

Opłaty serwisowe

Na statkach obowiązuje tradycja napiwków. W zależności od trasy, do karty pokładowej naliczana jest opłata serwisowa w wysokości ok. 10 EUR za dzień, za osobę (kwota zależna od armatora, trasy oraz długości rejsu). Napiwki za serwis w barach (ok. 15 %) są doliczane automatycznie do każdego rachunku.

Ubiór obowiązujący na statku

W trakcie dnia strój jest dowolny. Należy jednak pamiętać o tym, aby do restauracji nie wchodzić w strojach plażowych. Wieczorami obowiązujący dress code jest elegancki, zwłaszcza w trakcie wieczoru kapitańskiego (Panowie - marynarki, Panie - sukienki). Z racji przejazdów nocnych ważne jest, by wziąć ze sobą ciepłe ubrania, a w trakcie wycieczek fakultatywnych odpowiedni strój do miejsc kultu religijnego. W gazetce pokładowej pojawia się informacja na temat wymaganego dress code'u na kolejny dzień.

Rozrywki poranne

Na statku nie sposób się nudzić. Bogata oferta rozrywek armatorów nie pozwoli ani na chwilę monotonii. W trakcie dnia animatorzy porwą Was do zabawy tanecznej, zachęcą do porannej gimnastyki i zadbają o Wasze umysły, zapraszając do lekcji językowej. Spędzając dzień na statku, możeci wziąć udział w warsztatach kulinarnych, degustacji potraw (które zależne są od kraju, w jakim statek przebywa) czy też degustacji wina. 

Wieczór kapitański

Niewątpliwie jedną z największych atrakcji jest "Wieczór Kapitański". Podczas tej nocy pasażerowie będą mogli spotkać się z kapitanem statku oraz całą załogą. Tej nocy obowiązuje strój galowy. Panie będą miały okazję zatańczyć z oficerami lub z samym kapitanem. Będzie to również okazja do zrobienia pamiątkowego zdjęcia z załogą.

Rozrywki wieczorne

Wieczorami statek tętni życiem bardziej niż kiedykolwiek. Po eleganckiej kolacji warto udać się do teatru, w którym co wieczór wystawiane jest inne show. Perfekcyjnie przygotowani tancerze, niezwykłe aranżacje znanych przebojów, piękna scenografia i kostiumy, to wszystko  sprawi, że poczujecie się niczym na broadwayowskim show. Późnym wieczorem można udać się na jedną z tematycznych imprez. Późnym wieczorem można udać się na jedną z tematycznych imprez, której motyw przewodni opisany jest w gazetce pokadowej. Jednej nocy możecie przenieść się w rytm muzyki lat 50., a kolejnego opanuje Was gorączka białej nocy! Ponadto w każdym barze możemy posłuchać muzyki na żywo, delektując się kieliszkiem dobrego wina. Kasyno stoi otworem dla tych, którzy chcieliby spróbować swojego szczęścia!

Wyżywienie w trakcie rejsu

W trakcie rejsu zapewnione jest pełne wyżywienie. Na śniadanie, obiad, kolację oraz przekąski można udać się do restauracji bufetowej, gdzie dostępny jest szeroki wybór dań. Napoje, takie jak kawa, herbata, woda, dostępne są w dystrybutorach w restauracji bufetowej. Między posiłkami serwowane są przekąski zarówno słone, jak i słodkie. Restauracje i bary czynne są przez 20h, a restauracje specjalistyczne dostępne są po wcześniejszym zarezerwowaniu stolika oraz za dodatkową opłatą (Butcher’s Cut, Sushi bar etc.) W restauracjach dostępne są posiłki wegetariańskie, dietetyczne, koszerne. Specjalne życzenia dotyczące posiłków należy zgłaszać w momencie dokonywania rezerwacji.

Schodzenie na ląd

Statek w każdym porcie zaokrętowany jest w konkretnym przedziale czasowym (według miejscowego czasu). Konieczny jest powrót na pokład przed wyznaczoną godziną odpłynięcia, aby statek nie odpłynął bez pasażerów. Goście zobowiązani są powrócić na statek we wszystkich portach pośrednich przynajmniej na 30 minut przed planowaną godziną wypłynięcia. Przy zejściu na ląd można bezpłatnie zabrać ze sobą ręczniki kąpielowe z logiem linii żeglugowej. Ręczniki należy przynieść z powrotem na statek.

Wycieczki fakultatywne

W przypadku wyjazdów grupowych, w każdym porcie staramy się zorganizować wycieczki fakultatywne. Programy są przygotowane w taki sposób, aby czas w porcie został wykorzystany maksymalnie. Zapisy oraz płatności zbierane są przed wyjazdem, a cena zależna jest od liczby chętnych. Sami zdecydujcie czy macie ochotę na kąpiel z płaszczkami na Kajmanach, degustację wina w Urugwaju czy też wizytę na arabskim shouk’u w Abu Dhabi? Możliwy jest również udział w wycieczkach organizowanych przez armatora, w takim przypadku wycieczki zwykle prowadzone są z języku angielskim, niemieckim, włoskim lub hiszpańskim.

Internet i połączenia telefoniczne

W trakcie rejsu zasięg telefoniczny może być bardzo słaby lub nikły. Między kabinami można wykonywać połączenia – wystarczy wpisać czterocyfrowy numer kabiny, z którą chcemy się połączyć. Armator przygotował specjalne pakiety internetowe dla tych, którzy potrzebują stałego połączenia z siecią. Pakiet można zakupić na jedno, dwa lub trzy urządzenia, a ceny zależne są od trasy.

Elektryczność

W kabinach znajdują się gniazdka o napięciu 110V lub 220V. 

Choroba morska

Występuje ona niezmiernie rzadko, a odczuwalność dolegliwości może być mniejsza na wyższych pokładach statku. 

Dodatkowe usłgi na statku

Oprócz rozrywki, armatorzy prześcigają się w pomysłach na zaspokojenie potrzeb najbardziej wymagających klientów. Jeśli w trakcie rejsu będzieci mieli ochotę na metamorfozę, pomoże Wam w tym fryzjer-stylista. Warto również zadbać o ciało i wybrać się do SPA na zabiegi relaksacyjne czy też masaże. Na statku można także zapisać się na lekcję z profesjonalnym trenerem i zdobyć cenne informacje na temat tego, jak utrzymać kondycję. W razie potrzeby dostępne są również usługi pralnicze za dodatkową opłatą.

Palenie tytoniu na statku

Palenie na statku dozwolne jest w ściśle wyznaczonych do tego miejscach. Obowiązuje bezwzględny zakaz palenia w kabinie. 

Osoby z ograniczoną mobilnością

Załoga statku chętnie pomoże przy zaokrętowaniu lub wokrętowaniu. Dostępne są wózki inwalidzkie. W trakcie trwania rejsu należy jednak mieć swój własny sprzęt. 

Wyokrętowanie

Zejście ze statku będzie szczegółowo opisane w gazetce pokładowej na dzień przed wyokrętowaniem. Ostatniego dnia rejsu należy zamknąć swój rachunek, a bagaż główny wraz z dokładnie opisaną naklejką należy wystawić przed drzwi kabiny do określonej godziny. Bagaż zostanie dostarczony do hali głównej mieszczącej się w porcie. 

Serwis kabinowy

Kabiny są sprzątane dwa razy dziennie. Wymieniane są ręczniki, a na życzenie pościel. Serwis ten jest wliczony w cenę rejsu.

Nie znalazłeś oferty dla siebie? Skontaktuj się z nami. Nie znalazłeś oferty dla siebie? Skontaktuj się z nami.
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookie. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Zamknij